Ker je pri novejših avtomobilih čedalje težje zamenjat žarnico in ker sem se s to težavo tudi sam soočil, sem se odločil, da napišem en kratki vodič in tako komu olajšam delo.
Vodič pišeme za zamenjavo žarnice na voznikovi strani.
Kolo zasukamo čisto levo, da pridobimo prostor pod blatnikom.
Potem poiščemo pokrov in ga odvijemo.
Sedaj pa se začne težji del. Zaman se trudite gledat, da boste vidli to kar je na slikcah, ker se ne vidi nič:( Vse delate na slepo in z občutkom.
Z roko sezite v luknjo (roko imejte obrnjeno tako, da ime dlan spodaj) in zatipajte tak pokrov, kot ga vidite na sliki. Pokrov odvijete v nasprotni smeri urinega kazalca.
Pod pokrovom zatipajte žarnico. No pri vas je gor še kabel:)
Žarnico primite za konektorje in jo nekako izvlecite. Z rdečo sta označena jezička ki držita žarnico. Jezička sta narejan tako, da se žarnico samo izvleče. Z zeleno pa je označen jeziček od žarnice. Slika je pravilno postavljena. Jeziček je zares obrnjen desno spodaj.
Zamenjava žarnice vam prvič vzame cca. 10min. Zelo fajn je, če imate tanko rokco, tako bolj žensko:). Zamenjava na sovoznikovi strani je zelo podobna, morda je vse skupaj malce lažje dostopno. Pa zamazani boste do komolca:)
Megane za kratke luči uporablja H7, za dolge pa H1.
Slučajno sem naletela na tale blog in zdaj komaj čakam, da mami spet crkne žarnica na meganu! :)
OdgovoriIzbrišiČisto vedno jih preklinja, barabe, koliko zaračunajo menjavo žarnice na servisu. Ona pa je totalno DIY človek - ne vprašaj - štima celo elektriko doma, ta žarnica jo je pa res razpi...
Dober post! Hvala za trud!
Najlepša hvala,sem ze mislil skocit na servis da mi zamenjajo desno h7,hvala.
OdgovoriIzbrišiŽivjo!
OdgovoriIzbrišiMe veseli, da z blogom tudi komu pomagam!
Lep dan še naprej!
Super opisano in poslikano. Mi je bilo v veliko pomoč, čeprav sem se najprej lotil menjave na desni strani in nato na levi. Stvar je itak podobna s tem, da je na desni strani zadeva res lažje dostopna. Mislim da sem vredu zrihtal. Aja pa še to. Prejšnjič mi je na renault servisu za žarnico(menjava je kao zastonj) zaračunal 17 evrov. Čez 3 mesece je crknila druga, sedaj pa sem kupil obe novi in obe zamenjal. Za obe žarnici skupaj sem dal 12 evrov. Torej sem v 30 minutah kolikor sem porabil za menjavo obeh prihranil 22 evrov. Hvala lepa za takšno zastonj menjavo na servisu :).
OdgovoriIzbrišiNajlepša hvala za ta navodila.
OdgovoriIzbrišiV dveh letih so mi že obe žarnici zamenjali na servisu za tam nekje 17€ vsako. Takrat žal nisem imel časa, pa tudi ko sem prvič odprl (v navodilih od avta piše, da prideš do žarnice, jaz pa sem prišel zgolj do ogrodja od avta :)). Danes sem se po službi lotil zamenjave, ker mi je par dni nazaj crknila in smo se trije matrali. Do žarnice sem še prišel potem pa noben ni znal naprej. Sem že obupal in hotel ponovno peljati na servis, ampak sem pred tem natelel na ta blog in uspel žarnico sneti v eni minuti. No potem z vstavljanjem nove sem imel malo več posla, ampak se je kar naenkrat "zaskočila". Torej hvala :).
P.S. Upam, da se je dobro "zaskočila".
LP,
Darko
Če se je dobro zaskočila preveri tako, da se postaviš par metrov pred avto in pogledaš, če ti obe enako svetita.
OdgovoriIzbrišiPotem pa še avto parkiraš pred zid in gledaš v zid (iz avta) kako svetita.
Se je tudi men ena slabše zaskočila in je bila razlika opazna.
V četrtek mi je crknila na Meganu II desna kratka, v soboto pa še leva kratka. To je bila druga generacija žarnic. Z obemi generacijami sem prevozil nekaj okoli 35000 km. V petek sem peljal na servis in za desno plačal 20 EUR. Danes, v ponedeljek, sem v Leclercu kupil H7 (6 EUR), prebral navodila in se lotil zamenjave leve. Navodila so točna, vse drži, toda žarnice ni bilo možno potegniti iz ležišča. Po 45 min mi je bilo vsega dovolj. Od vlečenja sem si tudi že porezal prste. Spomnil sem se, da je imel tudi mehanik pri prvi menjavi leve kratke velike probleme. Dvignil je avto. Snel kolo in žarnico potegnil ven s kleščami. Avto sem zato zapeljal na bližnji servis, kjer sta se dva mehanika mučila pol ure. Avto sta dvignila na dvigalko. Žarnico sta snela z rokami, vendar sta jo izvlekla z še nasajenim konektorjem. Nogice žarnice so preveč ostre. Za opravljeno delo sem jima ponujal 10 EUR, vendar je njihov šef reku , da je že v redu.
OdgovoriIzbriši@Liberator
OdgovoriIzbrišithnx za komentar.
Sam se se pravil menjat še "parkirne" žarnice. To je šele jeba na levi strani, ker je akomulator napot pa kabel malo prekratek. Me je res že držalo, da bi se odpeljal nekam na servis. Sem si vmes vzel eno pavzo:)) Samo ratalo mi pa je:))
Jep, zaribano je zamenjati žarnice. V soboto mi je pregorela desna kratka žarnica in je nikakor nisem mogel spukniti ven. Lahko jo s kleščami, sam zraven pridet je umetnost. Mi ni ratal, pa je potem tast jo kar s ohišjem spuknil ven (dobro da ni kej zlamal...) No, problem da se žarnica ne da spukniti je ta, da jo jeziščka preveč držita, pa sma s vijkom malo jezičke porinla not in sedaj se žarnica lepo zaskoči in spukne ve. Na levi strani pa ni problema, se lepo spukne ven.
OdgovoriIzbrišiSem pa menjal tudi parkirno žarnico na desni strani, pa ni problema. Me je pa strah kako bo na levi strani :)
Joj, te žarnice...crknejo ravno takrat ko jim ni treba...:))) No, glede na ta zelo zanimiv in uporaben blog, me zanima, če so že kakšne izkušnje z menjavo žarnic na novem Meganu (l.09)?? Je podoben postopek kot je tu opisan?? Ali je boljše, da peljem na servis menjat??
OdgovoriIzbrišiLp jana
Pri novejših avtih naj bi bilo enostavneje.
OdgovoriIzbrišiNa SiOL-u so naredili en primerjalni test, ki se ga splača pogledat
http://www.siol.net/avtomoto/testi/primerjalni_testi/2010/03/primerjalec_zarnice.aspx
Hvala za info. Je pomagalo. Sem žarnico zamenjala kar doma in prišparala 21eur :))) Desne žarnice se samo s priloženim orodjem ne da zamenjat, zato je potreben dodaten ključ, ampak kljub temu je žarnica hitro zamenjana. Če pregori leva, potem mislim da ne bi smelo biti problema, tudi če moraš menjati zvečer. Zelo enostavno!!
OdgovoriIzbrišiLp
In kako naj odstranim kabel? Sam to ni napisano in tocno to mi ne uspe. Sem snel zarnico skupaj z kablom dol :( Prosim za nasvet.
OdgovoriIzbrišiUf, težko:)
OdgovoriIzbrišiMočne prste pa mal iznajdljivosti.
V "pest" oz v dlan primeš kabel, s prsti pa stran rineš žarnico. Res ni prijetno:(
sem poskusil ... in mi ni uspelo.
OdgovoriIzbrišiPotem sem pomislil da je boljse ce najprej vzamem zarnica skupaj z kablom dol, da bi lazje slo - ampak spet nic.
Kabel je prekratek, pa nic se ne vidi. Ne vem ce je kaj na njega za pritisnit. Se mi je zdelo kot da je - ampak zgleda da ni.
Nic, grem jutri na servis, naj mi oni zamenjajo, pa bom dal se par evrov... kaj ces...
POsnetek pove vse, jaz pa sem iskal po ure tisto žico ki drži žarnico, tega tu ni. Ampak je noro da nogica žarnice stoji poševno in ne ravno dol.
OdgovoriIzbrišiTo ni Renaulti v ponos, naj pogledajo Nemške aute.
Hvala na pomoči.
YES! Uspelo mi je. Septembra lani sem tuki komentiral, takrat mi ni uspelo, sedaj pa!
OdgovoriIzbrišiV moj manual piše da moraš celotni sklop dati ven. In to sem naredil. Dokler je kabel/konektor še gor ga močno pritisnite na eno stran, pri meni je bilo gore desno (menjal sem na vozniško stran). Ko dobiš celotni sklop ven, si mal pomagaš še z drugo roko če je to potrebno.
Potem pa za namestitev, namestil sem žarnico, pa konektor, pa tako naprej.
In res je - se da zamenjati v 2-5minutah. A sicer sem na to porabil vec kot 30 - ker sem vsaj 10krat poskusil da najprej otstranim konektor, potem pa samo zarnico. Torej, še enkrat: dokler je kabel gor na žarnici je 100krat lažje potegniti žarnico kot če bi brez kabla. Poskusite :)
Pa še to bi dodal: V točno dve letih sem že 2krat zamenjal voznisko zarnico in enkrat sovozniško. A je to preveč? Ali pa je normalno? (cca. 20k km letno)
uuhh,sploh ne ves kako si mi pomagal.sem jutri mislil peljat na servis,ampak bom še enkrat poiskusil.se pravi,da ko dajemo novo zarnico notri,vtaknemo jezicek zarnice v tisti kanal,in pritisnemo zarnico ,da se zatakne za jezicke?
OdgovoriIzbrišiRes je. Preberi še zgornje komentarje in morda dobiš še kak uporaben nasvet.
OdgovoriIzbrišiNekaj je treba dodati kar nisem nikjer zaslediv, tisto da je žarniva samo vstavljena velja za tiste luči katere imajo leče(žarnice od spredaj ne vidimo), tiste pri katerih vidimo žarnico(brez leč) pa imajo haklc, ki je na vsaki strani pritrjen. Postopek je isti le tukaj je treba na dveh straneh odhaklat tisti haklc, potem gre žarnica kar sama ven(ponavadi).
OdgovoriIzbrišiNo pa ta haklc oz federca rada odpade iz ležišča če si premočan oz. (pre)neroden.
vse je lepo opisano ampak...ko mi je ostala žarnica u roki in na njej nataknjen kabel se je vse končalo. dodaj v opis kako sneti dva kabla z žarnice. ostalo narediš vse v minuti. a kabel se pa drži žarnice ko kurba in ni šans da ga snamem. glavna stvar ti manjka
OdgovoriIzbrišiTorej imaš lč z lečo? Ponavadi kabli ne primejo tako zelo, če pa si dobil žarnico že ven pa jo potegneš malo k sebi da lahko kable primeš nazaj in žarnico ven!
OdgovoriIzbrišiuspelo. še posebej koristno je to:
OdgovoriIzbriši"Žarnico primite za konektorje in jo nekako izvlecite. Z rdečo sta označena jezička ki držita žarnico. Jezička sta narejan tako, da se žarnico samo izvleče. Z zeleno pa je označen jeziček od žarnice. Slika je pravilno postavljena. Jeziček je zares obrnjen desno spodaj."
Pa pri vstavljanju nove žarnice je dobro imeti lateks rokavice da je ne zmastimo
No naj še jaz povem svojo izkušnjo s to slavno žarnico. Pri mojem meganu letnik 2008 je šel pa konektor dol iz žarnice z lahkoto, samo žarnica ni hotela ven. Po mučnem vlečenju ven sem jo pa potem le dobil ven z veliko sreče. Skozi luknjice na žarnici, (kjer pride gor priklopljen konektor) sem napeljal žico-drot. Potem sem si pa še s kleščami pomagal, tako da sem vlekel za drot. Ko sem že skoraj obupal, je pa le spustila. Neverjetno je fiksirana not. Z roko smo jo trije probavali pa ni blo nobenih šans.
OdgovoriIzbrišiZ vstavljanjem nove ni bilo nobenega problema
Odkar imam Xenon Kit, še nisem imel težav z žarnicam tok-tok-tok;)
OdgovoriIzbrišihttp://naredisam.blogspot.com/2012/06/tags-megane-ii-xenon-hid-kit-namestit.html
Kako pa pozicijske zamenjaš?
OdgovoriIzbrišiUff, odkar imam xenon kit, nisem vec pipal luci:) Se mi pa zdi, da se jih da z vrha zamenjat. Xenon zarnica mi je zdrzala dobri 2 leti. Zdej bo pa spet potrebno odbijac dol...
OdgovoriIzbriši